Az ék két dolgot mutat meg, hogy helyes-e az expozíciós idő és, hogy milyen lesz a másolat árnyalatterjedelme. Elemezzük ki most az itt látható éket.
Azt láthatod, hogy a csúcsfényekben és az árnyékokban is eltűnnek a részletek (a pirossal bevonalkázott részben), vagyis a 0-20%-os és a 90-100%-os szürke között nincs különbség a másolaton. Ezen felül, a többi részen nagyjából egyenletes az átmenet.
Ha korrigálni szeretnénk a másolatot két dolgot kell tenni, az első, hogy egy picit hosszabb expozíciós időt választunk, hogy a bebukott és kiégett részek azonos nagyságúak legyenek, majd a negatívot úgy kell megváltoztatni, hogy az árnyalatterjedelme bele essen abba a tartományba amin szépen látszik az átmenet.
Jelen esetben a görbék beállítóablakban egy ilyen (az árnyalatterjedelmet kb. 10%-kal összesűrítő) egyenest kell húznunk. Ha a többi részen nem egyenletes az átmenet vagy szeretnél kontrasztosabb másolatot, akkor egyenes helyett megpróbálkozhatsz egy a könyvben leírthoz hasonló görbével.
Az itt leírtak jó alapot szolgáltatnak egy újfajta media (másik fólia vagy új nyomtató) beállításához, de nagyon sok minden változhat a negatív fedettsége miatt is.
Úgyhogy vésd az eszedbe, valószínűleg minden fotónál egyedi finomhangolásra lesz szükséged mind az expozíciós idő mind a görbe tekintetében.