Azoknak akik nem tudnák mire jó egy tilt-shift optika elmondom, hogy eredetileg – főleg épületfotók esetén – a perspektivikus összetartás kiküszöbölésére találták ki őket. Ha a gép érzékelőjét párhuzamosan tudod tartani a fényképezni kívánt épülettel, akkor a felfelé tartó vonalak (az épület oldala) is párhuzamos marad a képen. Ha viszont így nem fér bele a képkivágásba (mert mondjuk nagyon magas), akkor elegendő a lencse elejét felfelé fordítani.
Ez persze egyben azt is jelenti, hogy a élesség síkja nem lesz párhuzamos az érzékelővel vagy a filmmel. Ami épületfotózáskor gond lehet (jó nagy mélységélességre lesz szükséged), az kreatív előnnyel jár. Az ilyen kicsi mélységélességű fotók olyanok, mintha egy nagyon apró tárgyat fényképeztél volna le.
Én annak idején egy ehhez hasonló lefolyótisztító pumpát használtam a barkács tilt-shift optika elkészítéshez, mert ez volt kéznél.
Ha azonban te szeretnél egy kissé szebb megoldást, javaslom, hogy nézz körül a lengéscsillapító porvédő piacon. Biztos vagyok benne, hogy fogsz találni olyat ami pont megfelelő méret, a te vázadhoz és optikádhoz.
Ebből a gumi készségből aztán csak le kell vágnod egy kis darabot és az egyik felére az optikát, a másikra egy kibelezett vázsapkát applikálnod.